Działania marketingowe odbywają się na wielu płaszczyznach

Inteligentny marketing

Działania marketingowe odbywają się na wielu płaszczyznach. Dotarcie do danej grupy docelowej wiąże się z licznymi technikami reklamowymi, które zapewnią nam stały przychód oraz odbiorców zainteresowanych naszymi usługami. Jeżeli jednak nie jesteśmy do końca przekonani, co do tego, czy aby na pewno dobrze określiliśmy główny target naszej firmy – powinniśmy zainteresować się technikami automatyzacji marketingu.

Co powinniśmy wiedzieć o automatyzacji marketingu?

Działania marketingowe odbywają się na wielu płaszczyznach
Autor zdjęcia: homethods

Została stworzona przede wszystkim w celu inteligentnego prowadzenia kampanii reklamowych oraz działań w sieci. Sam marketing automation opiera się na nieustannym badaniu naszej strony czy też sklepu internetowego. W ten sposób tworzymy profil potencjalnego konsumenta, do którego dotarcie powinno stać się naszym głównym celem. Założenia automatyzacji marketingu to podejmowanie działań w sposób automatyczny do właśnie grupy docelowej. Najczęściej rozpoznanie klienta odbywa się na podstawie głównych kryteriów, do których należą:

  • zainteresowania odwiedzającego stronę
  • czynniki demograficzne
  • badanie aktywności danego użytkownika na portalu.

Dzięki zdobyciu tej wiedzy możemy oszczędzić sobie pracy (wykonywanej ręcznie) i dzięki automatycznie działającemu systemowi wysyłać oferty reklamowe akurat do zainteresowanych naszą firmą osób.

Skuteczność działań

W wypadku marketingu działającego w tej formie musimy znać jego plusy czy też minusy. Oferty wysyłane na maila mogą dotrzeć do danego kandydata, jednak czasami będą one po prostu uznane za niestosowny spam. Sam proces poznania użytkowników odwiedzających nasz portal pozwoli nam jednak na wykonanie skuteczniejszych kampanii reklamowych w przyszłości czy też stworzenie oferty dostosowanej do danej grupy. Dzięki temu będziemy w stanie zaoszczędzić nasze fundusze na ogólny marketing oraz wydać je w większy sposób na dotarcie do naszej grupy docelowej.